Mişcarea nu se află pe lista activităţilor zilnice a tuturor persoanelor de vârsta a treia. De aceea, o mare parte din efortul fizic ajunge să fie depus de vârstnici alături de nepoţi. Iată câteva mituri frecvent întâlnite despre vârsta a treia şi activitatea fizică, dar şi sfaturile aferente!

exerciţiile fizice

Mit: ,,Exerciţiile fizice nu mai sunt sigure la vârsta mea”

Deşi exerciţiile fizice sunt asociate cu micile accidentări în cazul persoanelor de vârsta a treia, specialiştii în domeniu vin cu o altă părere. De fapt, studiile recente au arătat că exerciţiile fizice, chiar şi cele uşoare, pot reduce semnificativ riscul de căderi sau de accidentări.

,,Activitatea fizică se bazează pe putere, echilibru şi agilitate, de aceea şi persoanele care obişnuisc să facă mişcare capătă o rezistenţă mai mare a organismului. Chiar şi exerciţiile fizice uşoare aduc beneficii vârstnicilor, inclusiv celor care sunt predispuşi osteoporozei”, a afirmat Chandra Dutta, director al Clinicii de Gerontologie din SUA.

Mit: ,,Sunt bolnav şi nu trebuie să fac mişcare”

Activitatea fizică şi boala nu fac ,,casă bună”? Dimpotrivă. Mişcarea poate ameliora sau poate face mai uşor de suportat o parte ditre simptomele afecţiunilor specifice vârstei a treia. Printre acestea se numără: artrita, diabetul sau bolile cardiovasculare.

Mai ales dacă afecţiunea este ţinută sub control de mai mult timp, important este ca medicul curant să dea acordul pentru exerciţiile fizice. ,,Efectele activităţii fizice sunt resimţite chiar dacă este vorba de 5-10 minute de mişcare pe zi, fie de o intensitate mică a acesteia”, precizează medicul Chandra Dutta.

Mit: ,,Efectele mişcării sunt inutile din moment ce îmbătrânesc”

Exerciţiile fizice aduc beneficii pentru sănătatea organismului şi nu numai. Rezultatele cercetărilor recente au arătat că mişcarea poate stimula memoria, dar şi preveni apariţia demenţei în cazul vârstnicilor. Pe lângă toate acestea, persoanele de vârsta a treia care obişnuiesc să facă mişcare sunt mai independente, spun specialiştii.

,,Nu este bine ca vârstnicii să considere că activitatea fizică ţine de o vârstă anume. Cu atât mai mult cu cât o pare că o parte din simptomele asociate bătrâneţii, precum starea de slăbiciune sau pierderea echilibrului, sunt de fapt simptome ale inactivităţii”, a mai adăugat Chandra Dutta.

Mit: ,,Îmi este frică să nu fac un atac de cord din cauza exerciţiilor”

Este cunoscut faptul că activitatea fizică poate duce la creşterea tensiunii, respectiv a ritmului cardiac. Cu toate acestea, specialiştii sunt de părere că riscurile de a suferi un atac de cord sunt semnificativ mai mici decât beneficiile pe care le poate aducea mişcarea.

,,Lipsa de activitatea fizică este mult mai riscantă decât exerciţiile uşoare, fie că este vorba de tineri sau de vârstnici”, a menţionat medicul Dutta.

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…