Cu dieta potrivită, ne putem îmbunătăți capacitățile cognitive cu 20%, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății.

,,Alimentele sunt ca niște compuși farmaceutici care afectează creierul. Dieta, exercițiile și somnul au potențialul de a afecta sănătatea creierului și funcțiile mentale, așa că prin alegerea alimetației potrivite ne putem stimula activitatea cerebrală și putem întârzia îmbătrânirea creierului”, a declarat Fernando Gomez-Pinilla, profesor la UCLA.

Vă prezentăm mai jos o listă de alimente benefice pentru creier:

1. Fructele de pădure conțin antioxidanți care îmbunătățesc atât memoria, cât și coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroștiințe susține că antioxidanții din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ funcționând ca un agent antiinflamator.

2. Fructele de pădure consumate în combinație cu nuci sau avocado pot preveni apariția bolilor neurodegenerative.

3. O singură banană conține cantitatea zilnică de glucoză necesară pentru creier.

Potrivit specialistului Leigh Gibson, creierul funcționează cel mai bine atunci când prin fluxul sanguin circulă 25 de grame de glucoză (cantitatea aproximativă pe care o conține o banană).

4. Ouăle conțin o grăsime asemănătoare cu vitamina B, numită colină. Aceasta îmbunătățește atât memoria, cât și timpul de reacție al minții. În plus, studiile au mai demonstrat și că această grăsime poate diminua efectele oboselii.

5. Somonul conține omega-3, proteine, fier și vitaminele B, motiv pentru care acest aliment susține buna funcționare a memoriei, ajutând la concentrare și raționalizare.

6. Consumul de vinete va avea grijă de creierul tău îmbunătățind comunicarea dintre celulele cerebrale și moleculele mesagere.

7. Cofeina, substanța care se găsește în cafea, are grijă, printre altele, să contribuie la îmbunătățirea memoriei, protejându-ne totodată împotriva spasmelor pleoapei. În plus, și ea este bogată în antioxidanți și amino acizi.
8. Ciocolata amăruie conține proteine antioxidante care măresc producția de endorfine și îmbunătățesc puterea de concentrare. În același timp, ciocolata cu lapte este bună pentru mărirea vitezei de reacție și îmbunătățirea memoriei verbale și vizuale.

9. Ceaiul verde este foarte cunoscut pentru beneficiile sale aduse sănătății. Printre altele, studiile au arătat că el are efecte neuroprotectoare, ajutând sistemul nervos să se dezvolte.

10. Åži iaurtul face minuni. El conține proteine, multe minerale și probiotice care ajută sistemul digestiv, dar și vitaminele B care ajută la buna funcționare a sistemului nervos.

11. Legumele cu frunze verzi reprezintă, probabil, cele mai bune alimente pe care le putem consuma pentru a avea grijă de creier. Ele abundă de vitamine, minerale și fitonutrienți. Fierul, de exemplu, ne ajută să aducem mai mult oxigen în corp și creier, îmbunătățind controlul cognitiv.

12. Morcovii cruzi, spun specialiștii, ne asigură un nivel echilibrat de zahăr în sânge, suficient cât să asigure funcționarea optimă a creierului.

13. Vinul roșu aduce și el o serie de beneficii sănătății. Consumul moderat de vin sau mai bine, de suc de struguri îmbunătățește semnificativ memoria pe termen scurt și aptitudinile motorii.

14. Cerealele integrale, precum orezul brun, sunt bogate în vitamine și magneziu, motiv pentru care ajută la buna funcționare a capacităților cognitive.

15. Antioxidanții din cacao fierbinte, spune profesorul Chang Young Lee, de la Universitatea Cornell, protejează celulele cerebrale de stresul oxidativ. De fapt, profesorul a constatat că antioxidanții din două lingurițe de cacao sunt aproape de două ori mai puternici decât vinul roșu, de 2-3 ori mai puternici decât ceaiul verde și de 3 ori mai eficienți decât ceaiul negru.

16. Usturoiul conține compuși puternici antibacterieni și antivirali care ajută la prevenirea infecțiilor, dar și antioxidanți care contribuie la menținerea sănătății creierului.

sursa: doctorulzilei.ro

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse. Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.